نماینده رسمی پیمتاش در ایران

بست لوله UPVC

بست لوله UPVC، یکی از قطعات پرکاربرد در سیستم‌های لوله‌کشی است که برای ثابت نگه داشتن لوله بر روی سطحی مثل دیوار، سقف یا زمین و به منظور جلوگیری از جابه‌جا شدن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود همیشه از بست لوله استفاده شود؛ به ویژه در مسیرهای طولانی لوله‌کشی و در مواردی که با توجه به بالا بودن دمای سیال، احتمال خمیدگی، شکستگی یا به اصطلاح شکم انداختن لوله وجود دارد.

این قطعه در واقع از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: پایه‌ی بست که روی سطح مورد نظر پیچ می‌شود و قلابی که بعد از قرار گرفتن لوله در جای خود، روی آن بسته می‌شود. بخش قلابی شکل، به راحتی باز و بسته می‌شود تا در صورت لزوم بتوانیم لوله را به منظور امور تعمیر و نگهداری، از بست آزاد کنیم. برای انتخاب بست، به این نکته توجه کنید که قطر داخلی بست باید با قطر خارجی لوله برابر باشد. تعداد بست‌ها و فاصله‌ی آنها از یکدیگر نیز می‌بایست براساس دستورالعمل سازنده و با توجه به عواملی از جمله سایز لوله‌کشی و دمای سیال تعیین شود.

بسته لوله UPVC پیمتاش (UPVC Pipe Clamp)، براساس استاندارد و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و از سایز ۲۰ تا ۱۱۰ میلی‌متر موجود است.

شما هم دیدگاهی برای این مطلب ارسال کنید