نماینده رسمی پیمتاش در ایران

شیرپروانه UPVC

شیر پروانه‌ای یو پی وی سی UPVC پیمتاش، یکی از انواع شیرآلات UPVC است که عمدتاً در خطوطی با سایز بالاتر از ۲ اینچ نصب می‌شود. “پروانه” در واقع قطعه‌ای دیسک مانند است که به میزان ۹۰ درجه یا کمتر می‌چرخد و قطع/ وصل و همچنین تنظیم جریان سیال را امکان‌پذیر می‌سازد. این قطعه، در میانه‌ی بدنه‌ی شیر قرار می‌گیرد و از طریق یک شفت چرخان به پایه‌ی اهرم شیر متصل می‌شود. هنگامی که شیر، بسته است، دیسک به طور کامل مسیر جریان را مسدود می‌کند. با چرخش اهرم شیر به میزان یک چهارم، دیسک در راستای جریان سیال قرار می‌گیرد و مسیر جریان را باز می‌کند. اهرم شیر می‌تواند به صورت دستی عمل کند و یا مجهز به عملگر پنوماتیکی یا برقی باشد و توسط فشار هوا یا برق کنترل شود.

آنچه که شیرهای پروانه‌ای یو پی وی سی را به یکی از پرکاربردترین شیرآلات در سیستم‌های لوله‌کشی تبدیل کرده است، عملکرد سریع آنهاست. با چرخش ۹۰ درجه‌ای اهرم، مجرای شیر در کوتاه‌ترین زمان، از حالت کاملاً بسته به حالت کاملاً باز تغییر پیدا می‌کند و حداکثر جریان عبوری را امکان‌پذیر می‌سازد. از این رو، از این شیرها به منظور انتقال سیالات در حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیرهای پروانه‌ای برای کنترل فشار سیالات در مخازن یا برج‌های تحت فشار نیز کاربرد دارند. استفاده از دیسک برای کنترل جریان در این شیرها همچنین باعث می‌شود که هیچ سیالی در شیر باقی نماند و از بروز خوردگی جلوگیری شود.

کاربرد شیر پروانه‌ای UPVC پیمتاش

شیر پروانه‌ی UPVC پیمتاش (UPVC Butterfly Valve)، از سایز ۶۳ تا ۲۵۰ میلی‌متر موجود است و در خطوط پایپینگ با سایز بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته، شیرهای توپی پیمتاش تا سایز ۱۱۰ میلی‌متر موجود هستند و بنابراین، برای قسمت‌هایی از خط لوله با سایز ۶۳ تا ۱۱۰ میلی‌متر، امکان انتخاب هر دو نوع شیر وجود دارد. اما برای قسمت‌هایی از خطوط پایپینگ با سایز ۱۱۰ به بالا، صرفاً از شیر پروانه‌ای استفاده می‌شود.

شیرپروانه UPVC

U-PVC Butterfly Valve -bare

شما هم دیدگاهی برای این مطلب ارسال کنید