نماینده رسمی پیمتاش در ایران

لوله و اتصالات UPVC

لوله و اتصالات UPVC

سیستم نوین لوله کشی استخر با لوله، اتصالات UPVC

با پیشرفت در صنعت و ورود تکنولوژی های نوین در صنعت آب و فاضلاب امروژه در کشورهای پیشرفته اروپایی، سیستم جدید و استاندارد لوله کشی استخرها بر اساس استاندارد DIN آلمان و با استفاده از لوله، اتصالات UPVC صورت می گیرد.از آنجایی که اکثر تجهیزات استخر مانند شیرآلات نصب شده بر روی فیلترها . پمپ ها از جنس UPVC تولید می شود، لذا لوله کشی این سیستم ها با استفاده از اتصالات فلزی (گالوانیزه و استیل) و سایر پلیمرها ( پلی اتیلن و پروپیلن) توجیه پذیر نبوده و هماهنگی سیستم لوله کشی را در نصب تجهیزات بر هم خواهد بود.

مزایای سیستم لوله کشی نوین UPVC

مشخصات پی وی سی PVC سخت

پی وی سی سخت (PVC-U) با اضافه کردن مواد افزونی شامل تثبیت کننده ها و روغن های روان ساز به پی وی سی و حذف عناصر نرم کننده از پی وی سی تشکیل می شود.امروزه مصرف و کاربردهای لوله کشی PVC-U در صنعت در حال گسترش است و عملکرد بالای لوله و اتصالات یو پی وس PVC-U در زمینه سیستم های لوله کشی و موتورخانه استخر کاربرد دارد.

فشار قابل تحمل لوله و اتصالات UPVC در دمای -۲۰ تا +۲۵ درجه سانتی گراد ۱۶ اتمسفر (PSI 22706) است.در این دما طول عمر سیستم لوله کشی UPVC بیش از ۵۰ سال برآورد می شود. ضمن اینکه در دماهای بالاتر از +۲۵ تا +۶۰ درجه سانتی گراد نیز مقاومت لازم را دارد.

تنوع در نوع اتصالات و شیرآلات UPVC

اتصالات و شیرآلات UPVC علاوه بر تنوع در طرح و مدل ( بیش از ۱۰۰ مدل ) در دو نوع رزوه ای و چسبی با قابلیت تحمل فشار ۱۶ بار تولید می شود، که امکان هماهنگی و نصب با سایر تجهیزات و همچنین لوله،اتصالات با انواع آلیاژها را می دهد. این در حالی است که در هیچ یک از این سیستم های لوله کشی پلیمری (PE,PP) این تنوع و هماهنگی وجود ندارد.

نصب سریع، آسان، کم هزینه و زیبایی در سیستم لوله و اتصالات UPVC

نصب سریع و آسان با هزینه های نصب پایین تر در مقایسه با سایر سیستم های لوله کشی استخر، همچنین زیبایی و هماهنگی این سیستم ها برخلاف فلزات ( گالوانیزه و استیل ) و پلیمرهای دیگر از جمله پلی اتیلن و پلی پروپیلن که نیاز به ساپورت کردن برای نمای بهتر دارند و حجم بیشتری برای فضای موتورخانه و تاسیسات می گیرند از دیگر عوال برتری UPVC نسبت به سیستم های لوله کشی مشابه است.

مقاوم بودن لوله و اتصالات UPVC در برابر خوردگی و مواد شیمیایی به ویژه کلر

مقاومت در برابر مواد شیمیایی و خوردگی از دیگر مزایای PVCU می باشد. مقاومت پایین فلزات در برابر کلر باعث خورده شدن آنها ور در پلیمرهایی مانند P.P باعث خشک شدن و شکننده تر شدن می شود، که این امر خود باعث کوتاه شدن عمر این سیستم ها و تجهیزات آنها می شود.

مقاوم بودن لوله و اتصالات UPVC در برابر خوردگی

عدم رسوب گیری و جریان آب بدون افت فشار

در استخر ها و در محل هایی مانند جکوزی که آب گرم در آن جریان دارد، به مرور زمان رسوب زیادی که حاصل از املاح آب و موادضدعفونی می باشددر اتصالات و شیرآلات تشکیل می شود. این مشکل که در سیستم های لوله کشی فلزی ( گالوانیزه و استیل ) به وفور مشاهده می شود، باعث افت فشار در جریان آب و از کار افتادن شیرآلات خواهد شد.در حالیکه مشکل فوق در سیستم های لوله کشی PVCU حل شده است.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

رطوبت موجود در تصفیه خانه ها و استخر ها که به دلیل وجود مخازن ذخیره آب در آنهاست، باعث زنگ زدگی و آسیب رساندن به لوله و اتصالات گالوانیزه می شود. زنگ آب در اتصالات و لوله های گالوانیزه بعد از مدتی وارد آب استخر شده و مدت ماندگاری آب تصفیه شده و سالم را کاهش می دهد.

شما هم دیدگاهی برای این مطلب ارسال کنید