نماینده رسمی پیمتاش در ایران

نکاتی در رابطه با سیستم های لوله کشی استخرها

نکاتی در رابطه با سیستم های لوله کشی استخرها

لوله پی وی سی سخت یا انعطاف پذیر؟

کار با لوله انعطاف پذیر بسیار راحت تر است.این لوله ها به صورت صاف در گودال ها دفن می شوند و به راحتی و بدون استفاده از اتصالات محدود کننده شکل می گیرند.همچنین به طور کامل در داخل خاک محکم می شوند و احتمال شکستن آنها زیر فشار خاک بسیار کم است.

لوله پی وی سی سخت در برابر انفعالات شیمیایی و نیز حشرات موجود درخاک مقاوم تر است.

بسیاری از مشتریان ما در جایی که لوله در سطح زمین قرار می گیرد، از پی وی سی سخت استفاده می کنند و از لوله های منعطف برای لوله کشی داخل زمین استفاده می کنند. اتصال تجهیزات در بالای سطح زمین با لوله های سخت احتمال حرکت تجهیزات را کمتر می کند و از نظر ظاهری نیز بهتر است.

لوله پی وی سی ۲ اینچ یا یک و نیم اینچ؟

اگر تجهیزات استخر خود را به پمپ های دور متغیر و فیلتری با خروجی های ٢ اینچ ارتقا داده اید، افزایش سایز لوله به ۲ اینچ به جای استفاده از لوله استاندارد یک و نیم اینچی ایده خوبی است.

پمپ های دور متغیر به منظور برقراری جریان بهتر و صرفه جویی در هزینه ها به لوله دو اینچ نیاز دارند. همچنین در جایی با آب نما و یا با جت های جکوزی قوی نیز می تواند از لوله­ی دو اینچ استفاده شود.

حفاری لوله کشی استخر

زمانی که استخر شما در حال گودبرداری است، اپراتور حفاری ، گودالی را از سازه استخر تا جایی که تجهیزات استخر شما جانمایی شده است ، ایجاد می‌کند و این امر سبب می شود که شما از ایجاد گودال دستی جهت ورود لوله های کف به تصفیه خانه ، بی نیاز باشید

مطمئن شوید که در نهایت حداقل در حدود ۲ فوت عرض و ۲ فوت عمق فضای کافی برای خطوط لوله کشی ایجاد شده باشد.

این مقدار فضایی با اندازه­ی کافی و مناسب را برای خطوط لوله کشی استخر و کابل کشی الکتریکی شما تضمین می کند.

لوله های استخر باید در چه عمقی دفن شوند؟

خطوط لوله کشی شما باید در حدود ۲ فوت زیر زمین باشد تا از جا به جایی و لغزش خاک و دمای انجماد در امان باشد.
اگر استخر شما در جنوب آمریکا واقع شده باشد که دمای انجماد به ندرت اتفاق می افتد، می توانید این لوله ها را مقداری سطحی تر دفن کنید؛ با این حال اگر لوله ها را عمیق تر دفن کنید بهتر است.اگر درآب و هوای سرد باشید نیاز است قبل از رسیدن به دمای انجماد، خطوط و تجهیزات را برای زمستان آماده کنید.این کار با استفاده از دمیدن در لوله ها و تجهیزات بوسیله یک کمپرسور کوچک یا بلویر انجام می شود تا خطوط لوله از آب خالی شوند .شیرهای خروجی اسکیمرها و خطوط بازگشت استخر بسته می شوند تا از دوباره وارد شدن آب به لوله ها در زمستان جلوگیری کنند.

چطور یک استخر شنای داخل زمینی را لوله کشی کنیم؟

لوله پی وی سی، پمپ را به خطوط مکش از اسکیمر و تخلیه اصلی متصل خواهد کرد و آب را از طریق خطوط برگشتی بعد از فیلتر شدن وعبور از سیکل گرمایش به استخر بازمی گرداند.
لوله ها در گودال دفن خواهند شد و از انتهای گودال برای اتصال به خطوط برگشتی استخر و اسکیمرها در دیواره استخر بالا خواهند آمد و از سمتی دیگر به تصفیه خانه هدایت می شوند.
‎خطوط مکش یا اسکیمر و خط تخلیه اصلی، در کنار تجهیزات با فاصله یک فوت از هم قرار خواهند گرفت.

لوله ها آب را از اسکیمرها و تخلیه اصلی که به یک مکش اصلی متصل است، عبور داده و به داخل یک لوله که به مکش پمپ تصفیه متصل خواهد شد، هدایت میکند.در قسمت برگشت بعد از فیلتراسیون ، گرمایش و گندزدایی، لوله برگشت به کاسه استخر وارد خواهد شد.

اگر شما جت های مجزا یا آب نما داشته باشید، کلکتور برگشت شما باید شیرهایی جهت باز و بسته کردن هریک از خطوط جهت کنترل دبی جریان داشته باشد.

سیستم تخلیه اصلی

در ابتدا دو نقطه تخلیه اصلی (main drain ports)باید در کف کاسه در بخش پر عمق به فاصله ٣ فوت از یکدیگر قرار گرفته باشند.
دو تخلیه اصلی را با لوله پی وی سیبه هم متصل کرده، سپس لوله را از وسط برش داده و به شکل T می چسبانیم. با این کار خطی در تمام مسیر برگشت از کف استخر به تجهیزات تصفیه خانه ایجاد خواهیم کرد.

اسکیمر

دو کانکشن دو اینچی در انتهای هر اسکیمر وجود دارد که یکی از آنها (معمولا کانکشن جلویی) با استفاده از درپوش pvcبسته شده است.برای اطمینان می توان از نوار تفلون و لوله¬ی کوچک یا سیلیکون برای جلوگیری از نشتی استفاده کرد. در کانکشن دیگر اسکیمر نیز یک رابط لوله پی وی سی و لوله اسکیمر را با چسب به اتصال بچسبانید.

خطوط برگشت Returns

شما می توانید خطوط بازگشت را به وسیله کلکتور به هم متصل کنید و سپس با یک خط به سمت فیلتر برگردانید .در صورت تمایل نیز می¬توانید دو مسیر جداگانه بازگشت ایجاد کنید. این کار باعث می شود کنترل بیشتری روی جریان عبوری از هر مسیر بازگشت داشته باشید. البته این روش متحمل هزینه اجرایی بالاتری خواهد بود.

شما هم دیدگاهی برای این مطلب ارسال کنید